vrijdag 16 mei 2008

En vandaag.....

.... vandaag zijn we als eerste naar Jardin Majorelle gegaan. Met de taxi dit keer. We leren steeds beter onderhandelen over de prijs. En dat is ook wel nodig, anders betaal je gewoon 2x te veel!



Jardin Majorelle is echt een hele mooie tuin zoals je hier op de foto's kunt zien.







Van daaruit hebben we de taxi genomen naar het restaurant waar we gister crepes en cappucino hebben hebben gehad. Dit keer hebben we tosti genomen met natuurlijk een cappucino. De tosti was goed weg te spoelen met een slok cappucino.

Toen maar weer de taxi gepakt naar onze volgende bestemming; Jardin de la Ménara. Dit was eerlijk gewegd niet de moeite waard. Het was een grote vierkante bak water tussen de olijfboom velden. Het zal ongetwijvelt van groot historisch belang wijn, maar cultuur barbaren als ons, ontgaat dat gedeelte dan een beetje boel.


Toen de taxi richiting het El Fna Plein en daar naar ons Riad gelopen voor een Siesta. Dit wilden we eigenlijk elke dag doen, maar kwam er nooit van. Na een uurtje of 2 waren we weer fris en fruitig genoeg om de souks op te gaan en te gaan onderhandelen met de kooplui. Dit is echt niet iets wat je moet doen als je doodmoe bent want ze zeuren je de oren van de kop!

Bij één van de kraampjes was het erg gezellig en de verkoper wilde ons er als Berbers (volk uit het atlas gebergte als ik het goed begrepen heb) uit laten zien. Een goede verkooptechniek want we gingen beide met deze sjaals de deur uit.



Ook kocht ik daar nog een houten doosje. Hij daagde me uit. Als ik hem in 2 minuten open zou krijgen mocht ik hem gratis hebben. Nou, dat was het proberen waard, maar geen beginnen aan. Dus heb ik hem maar gewoon gekocht.


Ook vroeg de beste man nog hoeveel kamelen ik voor Margreet wou hebben. Ik heb maar gezegd dat ze niet te koop was, want hoe krijg ik in vredesnaam een kudde kamelen in m'n koffer.........?



Na al dat winkelen hadden we wel honger gekregen en hebben we op de markt kip gegeten. We zaten naast een engels stel waar we heel gezellig mee hebben gekletst.


En nu dus even dit verhaaltje schrijven en dan weer terug lopen naar ons Riad. Dat houd in: Blik op oneindig en de pas er in want het lijkt wel of ze nog nooit twee blonde vrouwen hebben gezien. Maar goed, we slaan ons er wel doorheen.... ;-)


Maar goed, we gaan nu snel want morgen om 7 uur op want we moeten om 9 uur in de trein naar Fes zitten. Ik hoop dat ik morgen in Fes weer wat van me kan laten horen!


Bonsoir!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee meiden,

Ik heb eindelijk even tijd gevonden om jullie verhaal te lezen. Maar ik heb veel gelachen over wat jullie allemaal beleven.
Heel veel plezier in Fes, en hoop dat jullie nog even wat informatie achter kunnen laten voor ons......

groetjes en veel liefs, Leontine en de kinderen.

Anoniem zei

Heey hoi,
Wat geweldig om jullie belevenissen te lezen. Erg leuk.
Veel plezier nog.
Groetjes Sylvia

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...