woensdag 14 mei 2008

Onze eerste volle dag in Marrakech

Hallo Allemaal,

Hier weer een verhaaltje van mij. Het is nu bijna 9 uur savonds hier en bij jullie dus 11 uur. Ik heb net even lekker zitten msnen met het thuisfront wat toch altijd weer even heel prettig is.

Maar goed, even de dag doornemen.... Vanmorgen waren we redelijk vroeg wakker en na een heerlijk wisseldouche gingen we naar beneden waar we gingen ontbijten in het hotel. De man van de receptie zei dat het gratis was, en daar zeggen wij dan natuurlijk geen nee tegen!!!!


We kregen overheerlijk vers brood met boter en jam. Echt lekker. Ik had mint thee er bij die best te drinken is (want ik ben dol op suikerwater, want het is mierzoet) en margreet had koffie. De koffie hier is een ander verhaal. Volgens margreet was de koffie te vergelijken met koffie die voor de 3e keer gezet is met hetzelfde filter + koffie. Een delicatesse dus...... Maar Margreet, dapper als ze is heeft het netjes opgedronken. Ik ben echt trots op haar! (en voor iedereen die dit leest... komt Margreet bij je op de koffie, gebruik je koffiepad gerust 3x gebruiken)

Na het ontbijt zijn we de stad in gelopen en op weg gegaan naar de tourbus. Dit is een rode dubbeldekker waarvan de bovenkant open is. Hiervoor kun je een dagticket kopen en de hele dag in en uit stappen waar je wil.
We hebben eerst de hele route gereden om te zien wat er allemaal te zien is.

Tijdens èèn van onwe wandelingen door de steegjes dacht Margreet dat er water uit de regenpijp op haar hoofd lekte, maar heb bleek een lief vogeltje te zijn die stiekum even een poepje deed op haar hoofd. Gelukkig had Margreet een hoed op en was het poepje makkelijkte verwijderen.
Even verderop in het steegje liepen we een overdekte markt binnen waar het ongelovelijk stonk. Dit bleek een soort slagers/vismarkt te zijn. En nadat ik zag dat ze een kip (levend) afwogen en naar de slagerskraam liepen vond ik het welletjes en ging er snel van door. Niks voor mij om naar het slachten van kippen te kijken. Wat heeft onze kip Toos dan toch een heerlijk leven!

Ook viel het ons op dat mensen soms stiekum een beetje moesten lachen als Margreet haar naam zei.... Toen we in een soort Gallerie waren en we werden aangesproken door de jongens die er werkten was het weer een lachen geblazen. Nu wilden wij toch wel eens weten waarom. Na enig aandringen kwam het hoge woord er uit en bleek dat Margreet klinkt als het "niet poepen" in het Arabisch. (dus mam, nu weten we waarom margreet altijd kan lachen als het om poep en pis gaat!)

We maakten vandaag ook een pitstop bij het allerbeste restaurant hier... De Mc Donalds! Ik was natuurlijk zielsgelukkig en voelde me voor het eerst echt thuis hier. En voor alle Mcfans... ik heb een Mc Arababia gehad en die smaakte me prima!!!

Maar goed, ik kan nog veel meer vertellen, maar wij lopen wo richting het hotel en dan heerlijk douchen want ik heb het gevoel dak een week niet gedouched heb.

Nou lieve allemaal, de groetjes en veel liefs van mij en m'n zus "niet poepen"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag lieve Miek!!

Veel plezier en pas goed op jezelf en op niet poepen.

Dikke kus van Gea

Anoniem zei

leuk verhaal van deze dag en hoop dat je nog veel mooie dingen ziet groetjes pa en ma en een dikke knuffel voor jullie tweetjes

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...