vrijdag 7 oktober 2016

Vrijdag 7 oktober.

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen en om 12 uur eerst maar eens een cappuchino gedronken in de lobby van het hotel. Daar uitgezocht wat ik een zou gaan doen vandaag. Ik had eigenlijk naar het keramiek museum gewild, maar op internet kon ik nou niet echt achterhalen of dat de moeite was. Ik had wel aanplakbiljetten gezien van een museum waar ze keramiek uit de architectuur laten zien. Dus ik besloot daar maar naar toe te gaan. Dicht bij Torre Agbar. Ik had de koffie bijna op toen marco met z'n collega's binnen kwamen lopen. Ik ben met hun even wat gaan eten bij de Kentucky fried. En daarna gingen zij weer naar de beurs en heb ik nog even in het winkelcentrum rond gelopen en een super leuk guns n roses shirt gekocht. Toen ff bij de mc donalds een oreo frappuchino en een appelgebakje gekocht.

Dat appelgebak was ronduit niet te vreten! Uitgedroogd en taai. Yuck!!! Maar goed, toen maar naar de metro en direct door naar Glòries, waar het Museu del Disseny de Barcelona is. Een groot modern gebouw. De exposities binnen zijn leuk. En vooral de keramiek spreekt me hier aan.
Ik moest wel lachen... er liepen nog 3 Nederlanders rond en de manier waarop ze de kunst bespraken! (Oh kijk nou, wat een hysterische vorm!) dat werkt bij mij op m'n lachspieren. Ik ben daar waarschijnlijk te nuchter voor. Ik vind iets mooi of niet mooi. Zo simpel is het.
Na ruim anderhalf uur realiseerde ik me dat ik honger had. Niet zo gek, als ik kijk wat ik gegeten heb vandaag. Dat appelgebak heb ik natuurlijk laten staan. In het restaurant van het museum bestelde ik een donut en een cappuchino. Het duurde tien lengten en vijfentachtig breedten. En de beste jongen gooide er wel errug veel cacao in voor hij de melkschuim er in deed. Ik denk nog om te roepen "ho maar" !!! Maar ja, ik weer niet hoe dat in het Spaans moet. Maar goed. Uiteindelijk krijg ik het mee en zoek een plekje. De koffie smaakt, zoals ik al verwacht had, meer naar chocolade dan naar koffie. Maar de donut is heerlijk.
Toen dat op was heb ik de metro weer terug genomen en ben bij Fira Europa uitgestapt om nog even te gaan shoppen. Marco apte dat hij klaar was en er zo aan kwam zodat we samen nog even ergens konden eten. We zijn bij Brasaylena gaan eten. Een Braziliaans restaurant waar ze steeds bij je aan tafel komen met een spies vlees en er op je bord wat van af snijden. Het smaakten goed en marco was helemaal happy met al dat vlees. Na het eten heb ik nog een soort cocos/cake achtige pudding gehad. Lekker, maar zware kost! Dus de wandeling terug naar het hotel was niet verkeerd. En daar zit ik nu op m'n bedje. We gaan de boel zo inpakken. Marco gaat morgen met de vrachtwagen richting Nederland en hoopt maandag in de loop van de middag weer thuis te zijn. Ik vlieg morgen om 5 voor 9. Ik kijk er enorm naar uit om m'n poekebeest Elvis weer op te halen en weer in m'n eigen bedje te liggen!
Tot de volgende keer maar weer, als ik weer ergens op deze aardbol rond wandel! Xxx

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...