zaterdag 1 oktober 2016

Zaterdag 1 oktober

Na een best wel goede nachtrust, toch maar lekker uitgeslapen. Marco was om 7 uur al op, maar dat was me nog veel te vroeg. Uiteindelijk was ik er pas om half 11 uit. Aangekleed en in de lobby even de WiFi gebruikt om te kijken waar ik heen zou gaan. Het strand! Want vandaag beloofd de mooiste dag te worden qua weer.
De metro opgezocht en die bleek dus op nog geen 5 min van het hotel te zitten. De route uitgestippeld en dan is het echt simpel. Ik moest 1 x overstappen en moest toen minimaal 5 roltrappen op omhoog. Hoe diep zat ik in vredesnaam??? Maar goed, uitgestapt op de halte Marina. Van daaruit zag ik de sagrada al en was het makkelijk oriënteren welke kant ik op moest. Het was nog een flink eind lopen. Maar uiteindelijk het strand gevonden. Met een bakkie koffie van de mc donalds lekker in het zand gaan zitten. De zon is niet al te vel, een verkoelende bries vanaf zee en de golven die op het strand slaan. Wat is vakantie toch iets heerlijks!

Daarna nog een heel eind langs het strand gelopen. Toen maar eens op
Zoek naar de bus richting Torre Agbar. Ik wist van de vorige keer dat daar wen winkelcentrum bij zit en ik had wel zin in een mc. Bij de bushalte snapte ik er niet zoveel van (de metro is zoveel makkelijker) maar gelukkig was er een aardige stel waarvan de mevrouw Engels kon. Ze wees me de goede bus en de man vertelde de buschauffeur waar ik er uit moest.
Een aantal haltes verder kon ik er uit. Torre Agbar is een gek maar imposant gebouw. Maar van ver af mooier dan van dichtbij!



Toen maar even door naar het winkelcentrum. Eigenlijk is het een grote bouwput, want de boel wordt flink gerenoveerd. Maar missie geslaagd... eten bij de mc!
Van daaruit de metro genomen naar plaza de catalunya. Lekker rond gestruind en op de bovenste etage van een warenhuis koffie met gebak genomen. Wat een prachtig uitzicht daar. En gratis WiFi. Das ook altijd fijn! Haha.
Toen door de straatjes gestruind op mijn inmiddels zere voeten. En wat zag ik daar??? Een fishspa! Ik wou dat altijd al eens proberen, die knabbelende visjes aan je tenen dus ik besloot naar binnen te gaan.

Daar hebben de visjes ruim een kwartier aan m'n voeten geknabbeld. En als afsluiter kreeg ik een voetmassage. Wat heerlijk was dat!!!! Als herboren kwam ik ik naar buiten en heb nog wat rond gestruind. Toen de metro op placa de Catalunya genomen richting hotel. Me even opgefrist en toen was marco er ook weer. We zijn met z'n drieën bij een restaurantje wezen eten. Maar dat was nou niet echt geweldig! En nu weer int hotel. Morgen ben ik van plan om naar wat musea te gaan, maar niks staat vast, dus ik zie wel!

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...