zondag 2 oktober 2016

Zondag 2 oktober.

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen en om een uur of 12 zat ik in de metro. De bedoeling was, je ziet hem al aankomen, om naar het museum van hedendaagse kunst te gaan. En ik had niet helemaal goed gekeken en dacht dat ik uit moest stappen op de laatste halte van lijn L9. Zo gezegd zo gedaan. Daar weer boven de grond gekomen was ik ergens op een groot kruispunt en zag nergens een bordje dat ook maar enigszins deed vermoeden dat het museum in de buurt zat. Het voetbalstadion wel, maar dat is de laatste plek waar ik naar toe wil!
Dus het internet maar even aangezet en toen bleek dat ik gewoon dezelfde route la gisteren had moeten nemen. Het museum ligt nl niet al te ver van placa Catalunya. Dus de metro weer in, nu lijn L3 en 12 haltes verder kon ik er uit. Bij Dunkin Donuts een donut en een cappuchino gehaald. Voor de koffie hoef je er niet naar toe, maar de donut was lekker.
Toen met behulp van de kaart op m'n telefoon. Het museum gevonden. Wat is dat toch super makkelijk. Als je eenmaal de kaart via internet geladen hebt, kun je zonder internet je route volgen. Het MACBA, Museu D'Art Contemporani De Barcelona is een prachtig modern gebouw. Van binnen nog mooier dan van buiten. Strak, wit en licht. Ik heb er een uurtje rond gelopen. Sommige dingen waren me echt te modern en zeiden me niets. Andere dingen waren leuk of grappig. Maar ik was meer onder de indruk van het gebouw dan de kunst.
Naderhand nog even buiten gezeten bij het museum om te kijken naar de skateboarders die kun kunsten vertoonden.
Bij café Zürich an placa de Catalunya op het terras wat gedronken. Daarna een flink eind door de stad geslenterd en hier en daar een terrasje gepakt, een kerk bekeken en nog over een antiekmarktje gelopen dat ik tegen kwam. Toen maar eens naar het hotel om op te frissen. Tegen 19.00 u wilde ik de tram pakken om bij een halte verder te kijken of daar wat beter te eten was dan het restaurant van gister. En toen deed zomaar ineens m'n tramkaartje het niet meer. Maar een druk op de info knop en even later kwam er iemand aan die me een nieuwe kaart gaf. Probleem snel opgelost.
Een halte verder, Fira Europa, is zo ongeveer achter de beurs. Daar ben ik de eerste avond heen gelopen. Met de tram is het toch een stuk makkelijker. Ik had nog even wat willen halen bij de Carrefour, maar die zat al dicht. Een eind verder toch nog een fles water kunnen scoren en bij de mc even een hapje gegeten. Niet heel relaxed want het barstte er van de gillende en krijsende kinderen. Moeten die op zondagavond 8 uur niet in bed liggen? Blijkbaar niet. Toen de metro terug genomen en nu lekker relaxen op de kamer. (Terwijl marco nog steeds hard aant werk is... arme jongen!)

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...