dinsdag 4 oktober 2016

Maandag 3 oktober.

Na een wat minder nachtrust meer uitgeslapen en ik was pas na 12 uur op pad. Maar niet erg, want er is veel dicht op maandag. Bijna alle musea.
In een ruk door gegaan naar placa Catalunya. Daar bij de Starbucks genoten van een croisantje en een Pumpkin spice latte. Toen een flink eind door de straatjes gestruind. En  besloten om toch maar casa batlo van Gaudi te gaan bekijken.

Met de korting die ik kreeg vanwege m'n openbaar vervoer kaart moest ik toch nog €19,50 aftikken. Dat vond ik nogal wat. Maar goed, achteraf kan ik zeggen dat het dat wel waard was. Wat een ongelofelijk mooi gebouw.



Niets is recht en... tja, ik kan het gewoon niet uitleggen. Bij de ingang kreeg je een audiotour mee en die legde van alles over het gebouw uit. Heb er voor mijn doen best lang rond gelopen. Toen ik weer buiten stond besloot ik naar het hardrock café te gaan. Na een minuut of 5 was er een tafeltje voor me vrij en heb ik lekker nacho's gegeten met een lekker pinacolada.

Helemaal uitgerust ben ik verder gaan wandelen. Vooral de smalle straatjes met kleine winkeltjes zijn leuk. En zo kwam ik ook langs een soort van tearoom waar ik 5 jaar geleden met mama ook thee heb gedronken.  Dus nu maar weer. Daar lekker zitten relaxen en daarna met een flinke omweg naar de placa Catalunya gegaan en de metro genomen. En overgestapt in de trein. Al met al was ik veel sneller achter het beursgebouw. Maar daar liep ik wel verkeerd. Dus al met al scheelde het niks! Haha. Marco en z'n collega zouden daar ook naar toe komen. We vonden elkaar al snel en zijn gaan eten bij Fosters Hollywood. Een Amerikaans restaurant. We hebben er lekker gegeten en zijn toen terug gelopen naar het hotel. Afscheid genomen van collega Bert en toen naar de kamer gegaan. Morgen uit checken en naar het andere hotel zo'n 85 km buiten Barcelona.

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...