zaterdag 27 mei 2017

Vrijdag 26 mei 2017 - De Camper pick up.


Vanmorgen was ik dus al vroeg wakker en al met al waren we om 9 uur in de kleren. We hoefden pas om 12 uur uit te checken, dus besloten we om eerst de stad in te gaan. We bleken echt heel dicht bij het leukste gedeelte van het centrum te zitten. Stephens ave, een gezellige winkel straat. Dat hadden we gister nog niet gezien, omdat we de andere kant op waren gelopen. Toen hadden we het idee dat Calgary downtown bestond uit vooral heel veel grote flats van spiegelglas en vonden we het op zich niet echt een hele mooie stad. Maar dit stuk maakte het toch dat we de stad wat mooier vonden.

We zijn richting de 191 meter hoge Calgary Tower gewandeld en voor 18 doller pp mochten we de lift pakken naar boven. In 62 seconden stonden we boven in. Het was prachtig helder weer en uitzicht was echt ongelofelijk mooi.




De besneeuwde bergketen in de verte was echt indrukwekkend! En de audiotour vertelde over de gebouwen in en rondom Calgary en er was een stukje vloer met glazen panelen. Het koste me enige moeite om er op te gaan staan, maar het scheen dat er op elke glasplaat qua gewicht twee neushorens konden staan, dus ik ging er maar van uit dat ie mij dan ook wel zou houden! 😉 Met kriebels in de buik keek ik bijna 190 meter naar beneden! Gaaf hoor!


We zijn daarna nog wat rond gelopen en langs de enorme flat The Bow gelopen waar een immens hoofd staat van stalen draden. Erg mooi.

Toen naar het hotel, uitchecken en een taxi naar het camper verhuurbedrijf genomen. Daar bleken we boven aan de afspraken lijst te staan om 12 uur. Dat was een meevaller! Maar helaas, dat bleek een foutje en we waren tocht echt om14.30 aan de beurt. We zijn toen maar naar de winkels gelopen. Je moet je voorstellen dat het op een soort industrie terrein is, zoals waar bij ons de kwantum zit, maar dan heeeeeel groot met heeeel veel winkels en eetgelegenheden. Als snel zagen we de Michaels… een hobbyzaak ter grote van de Gamma. Je snapt het al… ik stond te stuiteren!

Marco keek even snel binnen en besloot dat het een grote stinkende prutwinkel was en ging lekker buiten zitten. En ik wist niet waar ik kijken moest! Er even lekker rond gesnuffeld, wat dingetjes gekocht (ik heb me enorm ingehouden!) en toen maar naar de Tim Hortons voor koffie en wat te eten. Er was daar een goede wifi verbinding en heb zowaar even met m’m mamsie kunnen facetimen. Wat geweldig is dat toch, zo ver weg en toch dichtbij. 😊

Toen weer terug naar het camper verhuur bedrijf. Lang verhaal kort… het duurde twee lengten, twee breedten en we reden daar pas weg in onze joekeloekus camper om kwart over 4. Eerst maar op zoek naar de Walmart om boodschappen in te slaan. We hadden natuurlijk weer een kar met een “lam” wiel, dus we hebben hem ergens neer gezet en deden de boodschappen er in. Toen we de laatste boodschappen er in wilden doen was onze, inmiddels volle kar weg. Grrrr…. Wij zoeken en zoeken tot ik uiteindelijk een man zag lopen met “onze” kar. Ik sprak hem aan en vroeg of hij misschien de verkeerde kar had mee genomen. Bleek dat hij een kar nodig was en dacht, ik neem die volle kar maar gewoon mee. Hij keek me aan alsof ik hem vroeg zijn broek uit te trekken, maar hij haalde zijn spullen er uit en ik kon weer verder met onze kar. (Hoe hij dat uiteindelijk bij de kassa had willen doen, is me een vraag?) Er bleek ook al van alles uit “gestolen” te zijn. De flessen water zaten er niet meer in  en nog veel meer. Dus goed kijken wat we misten en alles er weer in doen en naar de kassa. Voor ons stond een stel dat we bij het verhuur bedrijf al hadden gezien. We kwamen er mee aan de praat en ook zij vonden het vanmiddag allemaal wel lang duren. Maar goed, afrekenen en naar de camper. Tomtom ingesteld en op pad. Best wel even stressen, maar we kwamen het zonder ruzie door. 😉

Toen we eindelijk op de Higway zaten was het een stuk relaxter. De Highway liep door relatief vlak landschap en aan onze rechter kant zagen we de besneeuwde toppen van de rockies) We besloten in Claresholm een plekje te zoeken en ik belde de camping. (De Cruise America App is echt een aanrader!)

Het kantoor zou al dicht zitten als we aan kwamen, maar we mochten er gewoon op rijden en morgen betalen zei de mevrouw.  We vonden de camping heel makkelijk en ook een plekje uitzoeken en er in rijden was een makkie. Toen de boel installeren, koffer uitpakken en eten koken. Best wel even behelpen, maar ik had er wel lol in. Er stond macaroni op het menu met pastasaus en het lukte prima en smaakte ons goed. Afwassen, en nog wat aanrommelen en toen was het ineens al 11 uur geweest. Blij toe, want we waren allebei harstikke moe.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo daar!

Leuk zo'n lang verhaal en heerlijk om te lezen!
Wat lijkt dat ook eng als jullie op die glasplaat staan......brrrrr
Maar neushoorngewicht hebben jullie idd nog lang niet, dus je kon er wel op gokken toch (knipoog)
En wat belachelijk dat iemand zomaar je karretje meeneemt in de Mall.....niet te filmen!!!! Ik zou hartsikke pist zijn haha
Goed dat je hem hebt aangesproken Miek. De vrouwen van Volkering loat zich nie op de kop zitt'n....wat ie....
Zag dat jullie de lange broek aan hadden nou dat hoeft hier niet. Gister was het mooi aan de temp en vandaag word het 30 graden hoorde ik net op het nieuws.
Verder niets bijzonders te melden hier. Elvis ligt nu ik dit zit te typen naast de laptop op tafel te spinnen (echt heel hard) en hij gedraagt zich nog steeds voorbeeldig......niks mee te doen.
Hoop dat we na een maand niet zo aan hem gehecht zijn dat......... ;-)
Lieve allebei de groetjes maar weer.
Oh ja ik had je nog een filmpje geappt van je poezenkind maar misschien is ie wel niet over gekomen.
Nou ik ga nu aan de koffie, toedeloe, have fun, en bij het volgende bericht van jullie kant een foto van de camper he!
We drammen niet hoor dat lijkt zo haha
dikke kus doegggggggg

Anoniem zei

Gaaf om met jullie mee te reizen via jullie verhalen. Ma gaat zo ook op jullie blog kijken en zal jaar straks weer bellen of appen ��of het haar lukt. Heel veel plezier, avontuur gewenst.liefs silvia

Anoniem zei

Wat enorm knap van je Miek dat je je in hebt gehouden in die hobbyzaak! Zal vast nie makkelijk zijn geweest en zie je zo staan, bijna handenwapperend en iehhh zeggen van enthousiasme, haha!
Maar ook enorm knap dat jullie zo hoog zonder enige metaalwerk onder jullie voeten daar staan. Had ik vlgns mij nie gedurfd, zo hoog. Maar idd een superuitzicht!
En nu heerlijk op avontuur in jullie camper. Schappelijke mensen daar, hopelijk gaat het allemaal zo makkelijk daar de komende weken! En dat karretje in de winkel, hééél bijzonder zeg. Goed in de smiezen houden die Canadezen ;-)!
Liep een beetje achter met lezen, wel gekeken maar had de pagina nog steeds geopend staan en dacht dat er niets was geschreven, maar toen zag ik het pijltje linksonder en kwam ik wel bij dit verhaal... machtig slim hier af en toe...
Maar heb het dus uitgevogeld dus gaat me nu nie meer mis.
Liefs voor jullie 2tjes en tot de vlgnd keer! Dikke zoen van Lella

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...