maandag 29 mei 2017

Zondag 28 mei - Met de ferry naar Nelson

Vanmorgen waren we wederom stijlvroeg op en na een broodje Nutella waren we om half 9 op weg. We reden eerst even door naar Kingsgate om te zien of we een kijkje over de grens konden nemen. Daar aangekomen bleek de grens dusdanig verzegeld dat je er niet “zomaar” overheen kon. Dus gingen we op weg naar Creston. Daar wilden we internet oppikken bij Tim Hortons om te zien of onze camper ook op de ferry kon bij Kootenay Bay. Dat was namelijk een flink stuk rijden en als de camper niet op de boot kon, zouden we weer helemaal terug moeten om een andere route te nemen. Aangekomen in Creston vonden we Tim al snel en bestelden een bakkie koffie. Ik probeerde op internet te komen, maar geen signaal. Bij navraag was het: sorry, no internet. Zucht….

We besloten het skyroam apparaatje uit te proberen dat ik van Rachel en Marcello te leen had. En verrek… internet!!! Geweldig!!! We hadden als snel uitgevonden dat de camper gewoon op de boot kon en dat het ook nog eens gratis was. Dus begonnen we aan de rit naar  Kootenay Bay. Het eerste half uur genoten we van de weg die regelmatig zicht had op het meer en door allerlei kleine dorpjes kwam. Maar uiteindelijk konden/mochten we vaak niet harder dan 60 en dan duurt het lang. We kakten behoorlijk in. De kilometers kropen voorbij maar uiteindelijk, ik schat na zo’n 2 uur kwamen we er eindelijk aan. We hoefden niet al te lang te wachten en konden de boot op.

Het was een hele mooie tocht van ongeveer een half uurtje en daar knapten we aardig van op. De camper weer in en het laatste stuk naar Nelson. Onderweg had ik een RV park gevonden in het centrum van het dorp/stadje (lang leve het skyroam ding). We vonden hem eigenlijk direct, al was het wel ff spannend, omdat we door stijl omhoog door woonwijk straatjes moesten.

Bij de camping aangekomen werden we super goed geholpen door een hele behulpzame jongeman. Nog even van plek verwisseld omdat onze afvoerslang te kort was voor de eerste plek en we toch echt de tanks moesten legen. Maar lang verhaal kort, plek 6a was helemaal perfect.

Toen maar eens gaan kijken hoe dat dumpen moest en natuurlijk gaat dat bij ons niet geheel vanzelf. Wat bleek… er miste een rubber ring in de slang, waardoor hij lekte en er “vanalles” gewoon onder de camper liep. Dat “vanalles” had nogal een onaangename geur, dus tank weer dicht en uitzoeken hoe en wat het zit. Zodoende kwamen we er dus achter dat er een rubber ring miste. Ik vroeg aan de beste man bij de balie of hij zo’n slang te koop had… Helaas. Maar even later kwam hij met een uitgeprint kaartje en de mededeling dat er in op zo’n 10 minuten lopen een winkel zat die deze slangen wel hadden. Hij had ze gebeld en ze waren tot 5 uur open.

Dusss… aan de wandel en zo’n 3 kwartier later waren we de tank aan het legen en konden we de boel installeren. Daarna gedoucht en de stad maar eens ingewandeld. Ik kwam zulke mooie huisjes tegen onder weg! En ook het centrum is leuk.

Er zijn ontzettend veel hippies hier (blote voeten volk, zoals Marco ze noemde) en het dorpje is daar ook wel veel op gericht. Veel vegan restaurantjes en hippie kledingwinkels. Maar wel heel leuk. We zochten een leuk tentje om koffie te drinken, maar aangezien het zondag was en inmiddels al tegen 5 uur liep waren die dicht. Dus even wat gedronken bij een restaurant. Het is wel even wennen, veel frisdrank is aangemaakt met water en daar zit soms nogal een chloorsmaak aan… maar goed, dat zal ook wel weer wennen.

Toen nog even wat rond gelopen en naar een restaurant gegaan wat ik op Tripadvisor al had opgezocht. We hebben daar prima gegeten.

Marco had als voorgerecht Poutine, een typisch canadees gerecht. Patat met kaas en jus. En ik moet zeggen, dat was best lekker. Maar wel flik veel voor een voorgerecht! Eigenlijk hadden we iets te veel gegeten, dus we liepen al puffend en steunend het restaurant weer uit. Nog maar even een rondje gelopen om het te laten zakken, voor we naar de camper gingen. Daar een lekker bakkie koffie gezet en heerlijk gerelaxt.

We blijven hier 2 nachten, want zijn allebei toe aan een relax dagje zonder dat we kilometers moeten maken.

Anoniem zei

Hallootjes daarzo

Jaaaa een foto van de camper! Wat een mooie....en groot jaaa
Erg leuk om te zien waar jullie nu in huizen. En wat uitgestrekt is het daar. Je hebt mooie foto's geplaatst zoese!
Wat raar dat de frisdrank naar chloor smaakt. Dat lijkt me idd ff wennen. En dat je vaak geen internet hebt.....appart
Dacht dat dat in Canada wel verder ontwikkeld was dan hier maar daar zit ik dus mooi naast.
Hier is alles goed hoor. Geen bijzonders te melden.
Geniet maar van het chillen!
Hier ook rustig aan vandaag want het word weer 30 graden vandaag.
Volgende week weer iets fijnere temp. van zo'n 23 a 24 graden.
Dikke smok voor allebei doeggg

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...