zondag 27 mei 2012

26 mei 2012

Vanmorgen ging om kwart over 6 mn wekker. Pff... vroeg hoor.
Maar goed, opgestaan en de trein van kwart over 8 in Ommen gehaald.

Gelukkig kon ik de hele weg zitten. En tegen half 10 was ik op Schiphol.

Daar direct ingecheckt en ook maar door de douane. Achteraf had ik beter nog even kunnen shoppen voor de douane, want in dat taxfreegebeuren vind ik het niet zoveel aan.

Dus maar bij Starbucks neer geploft met een caramel frappucino en een carotcake.

Een uurtje later maar eens richting gate gelopen.

Daar werd omgeroepen dat er wegen een technisch probleem een ander, kleiner, vliegtuig in werd gezet. En er konden dus 9 mensen niet mee... Gelukkig... ik mocht wel mee.

Maar volle bak dus. De vlucht verliep goed en KLM verzorgt z´n passagiers goed.

Lekker kipwrappie gehad en koffie met een appelcakje.

Om ongeveer kwart over 4 werd de landing in gezet. Het dalen veliep even wat minder vond ik. Kreeg even het gevoel of ik in een 8 baan zat. Maar uiteindelijk zette de piloot ons toch veilig op de grond.

Ff wachten op de koffer en naar de uitgang. Daar stond mn vriendje al op mij te wachten!

De auto bij Hertz opgehaald en eerst terug naar het beursgebouw waar Marco de vrachtwagen had staan, om de koffer op te halen.

Daar aangekomen moest de vrachtwagen ook nog geparkeerd worden en ik mocht zelfs nog 100 meter rijden met dat enorme ding! GEWELDIG! (de parkeerplaats was wel helemaal leeg hoor!)

Ik ben toch wel heel trots op mn vriendje dat hij dat hele klere-eind heeft gereden met dat enorme gevaarte!

Maar goed, de boel in de auto en de tomtom er maar eens bij gepakt. Vravrona.... daar moesten we naar toe. Maar ja, dan verschijnt er dus op de tomtom het griekse toetsenbord met allerlei gekke griekse letters. Kijk.... dan houd het voor ons dus op. We vroegen nog bij de hele behulpzame man aan de poort van het beursgebouw, maar die kon, hoe goed hij het ook probeerde, ons niet echt helpen. Ik had ook het idee dat ie niet echt wist wat ie met de tomtom moest.

Maar goed, op naar het tankstation om een kaart te kopen. De dame daar gaf ons een redelijk goed beschrijving en voor een tientje kochten we een landkaart.

Uiteindelijk konden we met behulp van de kaart de Griekse naam van Vravrona op de tomtom intoetsen en vonden we het hotel todch nog wel aardig snel.

De wegen zijn hier overigens niet erg best. En het is ook best lastig dat alles op het laatste moment staat aangeven in een taal waar we dus echt niets van snappen.
Maar goed, ingechecked en naar de kamer gegaan. Ff opfrissen en relaxen en toen maar eens op zoek naar een restaurant. Na een uurtje rondtoeren vonden we een leuk Italiaans restaurant in een mooi baaitje. Heel idyllisch, op de geur na dan, want het stonk er naar vis! Haha.

De pizza smaakte ons voortreffelijk en dat mocht ook wel voor 20 euries per stuk. Het is hier dus wel een stukje duurder als bij ons.

Toen we in het donker terug reden stak er zowaar nog een klein vosje over.
Op de kamer nog even tv kijken en schrijven en morgen maar eens naar Athene.

Geen opmerkingen:

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...