maandag 28 mei 2012

Vanmorgen niet al te vroeg opgestaan en het ontbijt gemist. Dus direct in de auto en naar de parkeerplaats in Athene gereden waar we gisteren ook stonden.
Van daaruit zijn we naar één van de bushaltes van de hopon bus gelopen. Het duurde enorm lang voordat de bus kwam. Het was dan ook een stuk drukker qua verkeer dan gisteren. We hebben een poos staan praten met een ouders stel uit Australië die hier vanmorgen met het cruiseschip aan waren gekomen. Het was een leuk gesprek en dan gaat de tijd ook een stuk sneller.

Toen de bus er was zijn we doorgereden tot halte 4 bij de Acropolis. Het plan was om daar de andere lijn te nemen om de oude haven van Athene te gaan bekijken. Maar de bus zat stampvol. Daarom besloten we nogmaals naar de Acropolis te gaan die dit keer wel geopend was. De zon stond hoog aan de hemel, maar het was te doen. Er waren niet al te veel tappen en vanaf de heuveltop waar de Acropolis staat, kon je prachtig over de stad kijken.

Toen we uitgekeken waren zijn we weer richting bushalte gegaan. De dame bij de halte herkende ons en zei... jullie zijn eerst hoor! Dus we konden vooraan schuiven in de lange rij. Dat geluk hadden we dan weer.

We hebben de rondrit door Piraeus en de oude haven afgelegd zonder uit te stappen. Het leek ons niet de moeite waard om eerlijk te zijn. Dik anderhalf uur later kwamen we weer aan bij halte 4 waar we weer over stapten op de andere lijn.

We hadden toen wel trek in een bakkie en iets lekker en zijn toen bij Costa Coffee een bakkie gaan doen. Heerlijk!
Toen wat door de stad geslenterd en langzaam aan richting de auto gelopen.
Bij de auto aangekomen zijn we eerst op zoek gegaan naar een supermarkt buiten de drukte van de grote stad. Eerst kwamen we bij de Lidl en later bij de Carrefour.

Maar we kregen ook wel behoorlijk honger en hadden graag een Mc Donalds gedaan, maar helaas..Dus de tomtom op het vliegveld ingesteld en heeeeerlijk Zweedse balletjes gegeten bij de ikea! Zo lekker!!! Ik denk dat Marco er de komende week nog wel een keer heen gaat! :-)

Toen maar eens terug naar het hotel. Aan de bar hier nog wat gedronken en geluisterd naar alle Franse vakantiegangers die dachten te kunnen zingen tijdens de Karaoke. Er bleken ook al andere standbouw collega's van Marco aanwezig te zijn.

En nu.... op de kamer een stukje schrijven.

Ik hoop dat het morgen nog even super weer is. Dan gaan we nog even een ochtend aan het zwembad en rond een uur of 2 maar eens richting het vliegveld.