woensdag 28 december 2011

Vanmorgen om half 10 zaten we aan het ontbijt. Goed voor elkaar al moest Marco (mopper mopper) wel even op gekookte eieren wachten. Want die waren net op.

Na het ontbijt even met mn laptoppie in de lobby gaan zitten. Want daar is gratis draadloos internet. Even mn verhaaltje op mn blog gezet en toen zijn we de stad in gelopen. Eerst bij Starbucks een bakkie koffie gedronken en toen zijn we naar de ondergrondse gelopen en bij een loket met aardige man 2 dagkaartje voor het openbaar vervoer gekocht. We wilden eerst met de hop on bus, maar die was A: nogal lastig te vinden en B: 25 euries per dag. Nu hadden we voor 20 euries 4 dagkaarten. Dus dat scheelt nogal.

De beste man achter het loket vertelde ook hoe we bij CC (= Checkpoint Charlie) moesten komen. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ergens in de Friederichstrasse stapten we uit en liepen richting CC. Nog even bij de Volkswagen dealer naar binnen geschoten. Daar stonden een paar alleraardigste wagentjes. 2 dikke vette Bentley's en een Bugatti. Ach... doe mij maar een Aygo!

Bij CC aangekomen natuurlijk even foto's gemaakt en de borden langs de weg gelezen. We zijn toen naar het museum daar gegaan waar je van alles kon zien over de Berlijnse muur en alles wat daar mee te maken heeft. Ongelofelijk wat er in die jaren allemaal gebeurt en geprobeert is om het oosterlijke gedeelte te ontvluchten. Het bezorgde me soms gewoon kippenvel.

Tijd voor koffie... koude koffie. Caramel frappuchino met iets wat ik al heel lang wou proberen. Worteltjestaart. Heerlijk!!! En goed voor de ogen he!

Na de koffie hebben we de metro naar de Kurfurstendam genomen. Daar kwamen we bij de KaDeWe.

Daar hebben we een poos rond gestruind, maar het was allemaal nogal duur. Toen naar het Europa Center. Een goedkoper winkelcentrum met een grote Ierse pub er onder. Marco kende dit al van z'n werk, dus hij is even in de pub gaan zitten en ik heb even wat winkels gekeken.

Toen zijn we naar het Hard Rock Cafe gelopen. Daar bleek dat we 2 uur moesten wachten op een tafeltje. Echt te lang. Dus op zoek naar een Mexicaans restaurant. Natuurlijk nergens te vinden. Dus de taxi genomen richting de beurs, waar Marco een goed mexicaans restaurant wist. En inderdaad.... een heel goed restaurant! We hebben er heerlijk gegeten en de bediening was super aardig. Heel wat anders als bij de Italiaan van gister.

Na het eten hebben de metro naar het hotel genomen. Nog even lekker relaxen en tijd om te slapen. Morgen maar weer op tijd op!

Anoniem zei

wat mooi dat Marco daar een beetje bekend is.En dat je er de starbucks weet te vinden.Fijn dat je zulke mooie dingen vertelt ik geniet ervan. Dikke knuffel van mij en tot gauw,mam.

Donderdag 19 april 2018

Vanmorgen zaten we, na een heerlijke nachtrust, rond even over 9 aan het ontbijt. Ook dit was prima voor elkaar en wat een uitzicht!!!! Oo...