donderdag 19 april 2018

Zondag 15 april 2018

Vanmorgen vroeg op en om half 8 zaten we aan het ontbijt. Dat was prima voor elkaar en we hebben lekker gegeten. Toen naar de kamer om de Formule 1 race in China te kijken.
In tussentijd ben ik mijn verhaaltje gaan schrijven en m’n travel notebook bij gaan werken. Max maakte er een potje van, maar toch was het een mooie race.
Toen dat afgelopen was, de boel ingepakt en naar het Erwin Hymer Museum in Bad Waldsee gereden. Een erg leuk en vrij nieuw museum. De entreeprijs van €9,50 vonden we overigens best veel! Je kon er allerlei oude caravans en campers bekijken. Er stond zelfs een camper met glas in lood ramen en natuurlijk een echte joekel van een Amerikaanse Airstreamer. Op 4 plekken in het museum kon je je kaart scannen en een foto maken. Van die foto’s kon je aan het einde van het museum een ansichtkaart kopen. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Al met al vonden we het een heel leuk museum. Zeker de moeite waard.
Terug in de auto besloten we wat we zouden gaan doen. Eerst dachten we naar het bloemen eiland Mainau te gaan, maar dan moet je met de boot en dat vonden we zo’n gedoe. Dus besloten we naar Zwitserland te rijden. Onderweg boekte ik hotel Hirschen in Maienfeld. Maienfeld ligt niet al te ver van Vaduz in Liechtenstein, dus daar kunnen we dan morgen mooi naar toe.
In Duitsland nog even getankt en vignetten gekocht voor Oostenrijk en Zwitserland en toen de grens naar Oostenrijk over en voor we het wisten waren kwamen we alweer de grens van Zwitserland over. We hebben de auto even aan de kant gezet, want we kakten allebei in. Een klein dutje en toen verder. Het Zwitserse landschap deed me enorm denken aan Heidi! En alsof de duvel er mee speelde… Maienfeld bleek het originele Heidi dorp te zijn!!!!
We checkten in, in het hotel en besloten dat Heidi dorp maar eens te gaan bekijken. Maienfeld is trouwens een erg leuk dorpje. Bij het Heidi huis aangekomen moesten we natuurlijk een kaartje kopen om erin te kunnen, maar het was nog maar 15 minuten voor sluitingstijd, dus wandelden we gewoon wat rond en vond dat wel prima.
Toen de auto weer in en besloten we naar de tweede hoogste waterval van Zwitserland te rijden. De Seerenbach watervallen. Het was een klein uurtje rijden en we moesten bijna helemaal om het Walenmeer heen rijden. Een prachtige route. Uiteindelijk belanden we hoog in de bergen waar nog veel sneeuw lag. De waterval was natuurlijk niet te zien, want die lag ergens onder ons. Maar het was een prachtige route!
Op de terugweg besloten we te eten bij Parkhotel Schwert in Weesen. Het smaakte goed, al waren ze behoorlijk scheutig met het zout. Toen weer in de auto en terug naar het hotel. Lekker relaxen en hopelijk op tijd en goed slapen. Morgen naar Liechtenstein!